Zoektocht Vastgoedondernemers en VVE naar 24/7 service bij ongemakken
Vastgoedondernemers en beheerders cq bestuurders van Vereniging van Eigenaren worden er dagelijks mee geconfronteerd; ongemakken die zich voordoen bij winkelbedrijven en/of appartementsbewoners en waar acute hulp noodzakelijk is. Alleen, hoe los je dit snel en efficiënt op. Een eigen onderhoudsspecialist is niet altijd aanwezig en veel herstelwerk vraagt om specialistische kennis, lees aannemers. Deze laatste groep weet sinds het herstel van de crisis werkelijk niet wat hen gebeurt en kunnen de hoeveelheid werk eenvoudig niet meer aan. Gevolg: wachttijden voor herstelwerkzaamheden lopen op, arbeidskosten schieten omhoog winkeleigenaren en bewoners worden boos. Continuïteit en comfort zijn in het geding, verhoudingen worden op scherp gezet. Irritaties en ongenoegen worden gedeeld op social media en de rapen zijn gaar.
Dit alles geeft te denken. Want het feit blijft dat calamiteiten binnen een vastgoedportefeuille of VVE van enige omvang gewoon vaak voorkomen. In de “ideale wereld” zou er voor vastgoedondernemers en beheerders en zelfs wellicht voor sommige woningbouwcoöperaties servicepartners moeten zijn die namens hen betrokkenen bij schade of acute onderhoudswerkzaamheden volledig ontzorgen, van A tot Z.
Denk bijvoorbeeld aan;
- 24/7 bereikbaarheid voor technische ondersteuning en calamiteiten
- Niet meer op zoek hoeven naar beschikbare aannemers of installateurs in avonduren of weekenden, geen ellenlange zoektochten maar 1 vast telefoonnummer
- Een minimale opdrachtomvang, dus altijd handelend optreden, zoals volle dakgoten, kapotte verlichting, sloten of ruiten
- Verwijderen van graffiti of “spontaan” gedumpt afval nabij panden of op parkeerplaatsen
- Een partner die handelend kan optreden bij grotere schades
- Transparante manier van communiceren, werken, begroten en factureren
- Gewend om te communiceren met opdrachtgevers, alvorens werkzaamheden uit te voeren
- Extra offertes bij inschrijvingen (zowel opstal als asbest) bij grotere werkzaamheden
Het klinkt allemaal zeer logisch, toch zijn partijen die werkzaamheden conform een bovenstaand concept aanbieden, gewoonweg niet te vinden.
24/7 serviceverlening gat in de markt? Jazeker!
Dat bedacht Holland Herstel Groep (HHG) ook. HHG – met zes vestigingen in Nederland waaronder Uden, Breda en Rotterdam – is dagelijks in de weer als gespecialiseerd herstelbedrijf bij storm-, water-, brand- of milieuschade. In opdracht van verzekeraars, volmachtbedrijven of eindbeslissers treedt HHG niet alleen direct probleemoplossend op, maar herstelt het ook schades met een keur aan (eigen) vakmensen. Timmermannen, loodgieters, schilders, vloerenleggers, alles in één hand. Ook voor asbestsanering en achterstallig onderhoud werkt HHG voor vele maatschappijen uit de onroerend goed branche, waaronder woningbouwcoöperaties en VVE’s. Door goed te luisteren naar uitdagingen en wensen van deze opdrachtgevers pakt HHG de handschoen op en introduceert een 24/7 EHVO service (Eerste Hulp Voor Ongemakken) service overeenkomst. De eerste intentieovereenkomsten zijn reeds getekend. Zowel vastgoedeigenaren als ook bewonersverenigingen zijn vol lof over het initiatief.
Voorbeeld case
Bovenstaand beelden van een parkeerdek naast een winkelcentrum annex appartementencomplex in de Randstad. Hier werden afgelopen winter spontaan sloopauto’s en drugsafval gedumpt gedurende een korte periode. Een doorn in het oog voor zowel winkeliers als ook de bewoners van het complex. Vanzelfsprekend eveneens hinderlijk voor bewoners/bezoekers en winkelend publiek door het gebrek aan parkeerruimte dat direct ontstond.
Namens de vastgoedeigenaar en de VVE trad HHG handelend op door auto’s en het afval af te voeren (HHG zorgde eveneens voor het contact met de gemeentelijke instanties, de administratieve rompslomp, milieu vergunningen etc. en reinigde het gehele parkeerdek. Ook de versleten belijning ten behoeve van de parkeerplaatsen werd tijdens de opruimwerkzaamheden vernieuwd.